Mahjong Danmark > Aktiviteter > Generalforsamling > 2007 > Bilag V - Dansk TankesportsForbund

Bestyrelsesmøde i Danmarks TankesportsForbund

Jeg deltog som suppleant for Anders Labich i Tankesportsforbundets bestyrelsesmøde 5. sep. 2007.

Mahjong Danmark modtager i 2007 kr. 4118. Det er 3000,- i grundbeløb og 48,6 kr. pr. medlem (23 stk).

Jeg fik talt en del med Allan Christensen fra backgammon. Han var interesseret i samarbejde. Fx har de en stor turnering i påsken næste år, World Series of Backgammon, WSOB, som vil blive dækket af Eurosport. Vi har meget til fælles med dem. De er også meget opmærksomme på fordele og ulemper ved pengespil, og prøver som os at distancere sig fra den profil poker forbindes med. De har naturligvis turneringer med pengepræmier, men det er ikke kørt op i samme stil som poker, og nogle af deres mest populære arrangementer er mere for bredden og hyggen.

Derudover bed jeg mærke i at det blev nævnt at bridge i NL har haft stor succes med at hverve medlemmer via online-bridge målrettet mod ikke-top-spillere. MahjongTimes ide var jo netop at vi kunne udnytte dem til dette, så det bør vi overveje hvordan vi gør! Vi skal i hvert fald ud og reklamere med at man får et MahjongTime VIP-kort ved indmeldelse.

Tina Christensen

Opdateret 2007-10-17