Om foreningen

Mahjong Danmark er foreningen af danske mahjongspillere, stiftet d. 8. oktober 2000, og er i dag medlem af Danmarks Tankesports-Forbund, European Mahjong Association, World Mahjong Organization og Mahjong International League.

Mahjong Danmark arrangerer årlige danmarksmesterskaber både i Mahjong Competition Rules og Riichi (moderne japanske mahjongregler). I København spilles der divisionskampe. I København er der ugentlige mahjongaftener med åben deltagelse for alle interesserede.

Mahjong Danmark stiller også gerne op til specialaftener hvis I er en gruppe der gerne vil høre mere om mahjong, hvad enten I ønsker at blive introduceret til spillet eller genopfriske det.

Vores formål

icon-mahjong-group-dark-1
At udbrede kendskabet til og interessen for spillet mahjong. ved at informere om mahjong (historie, baggrund, diverse regler) samt aktuelle begivenheder (spilkongresser, mahjongturneringer).
icon-increase-dark
At tilvejebringe medlemmerne muligheder for at udøve og dygtiggøre sig i spillet.
icon-mahjongplayer-darkgrey
At støtte afholdelsen af lokale og landsdækkende spilkongresser og andre spilprojekter, især med henblik på at give en større gruppe mulighed for at lære mahjong at kende.
At formidle samarbejde med andre (spil)foreninger, herunder internationale foreninger, hvor dette fremmer foreningens øvrige formål.

Tina C

Tina C.

Jesper N

Jesper N.
Næsteformand

Henrik L

Henrik L.
Kasserer

Sheila H

Sheila H.
Bestyrelses-medlem

icon-profile

Sebastian E.
Bestyrelses-medlem

Aktiviteter i Mahjong Danmark

Uden for København har vi enkelte steder kontaktpersoner som kan hjælpe med at finde lokale steder.

icon-vedtaegter
icon-generalforsamling